30 Aralık 2014 Salı

PORTAKALLI KEK VE MERMER KEK 2 in 1

 
sulemcafe tarifleri
HAFIF VE LEZZETLI BIR KEK

Dün pisti ve yarisi yendi bile...




sulemcafe tarifleri
OGLUMUN SEVDIGI TEK KEK

Bu keki ister portakal suyuyla ister sade mermer kek olarak pisireyim,  bizimkiler cok severek yiyorlar.Onun icin en cok pisen kektir bizim evde...
 


sulemcafe tarifleri
SIVI YAGLI KEK

MALZEMELERI :
3      tane oda sicakliginda beklemis yumurta
1      su bardagi sivi yag ( bu sefer 3/4 su bardagi )
1      su bardagi oda sicakliginda yogurt
1,5   su bardagi toz seker
3      su bardagi un ( bu sefer 2,5 su bardagi)
1      su bardagi portakal suyu taze SIKILMIS
3      yemek kasigi Kakao.
1     Paket kabartma tozu
1      cay kasigi gercek vanilya,degirmenden cekilerek,istenirse
1      portakal kabugunun rendesi,istenirse
2      yemek kasigi su ya da süt

Bu kez ,yag ve unu biraz  azaltim ve cok güzel oldu.Kekin sekeri normal oldugu icin onu oldugu gibi biraktim.

Ister azaltilmis haliyle ister orjinal haliyle yapabilecegimiz  bir kek.Ben bundan sonra yeni ölcülerle pisirecegim.

YAPILISI :

Yumurtayi sekerle birlikte 5 dakika mikserin en yüksek ayarinda ,karisim yogurt kivamini olana kadar cirpiyoruz.
Yagini,yogurdunu ekleyip,  bir dakika kadar cirpiyoruz.
Üstüne ,kabartma tozu katilmis unu eleyerek ekliyoruz,vanilya ve portakal kabugu rendesini koyuyoruz.Ben, portakalim Organik olmadigi icin rendelemedim.
Tahta kasikla karistirip,hamurun yarisindan biraz fazlasini yaglanmis,unlanmis kelepceli kaliba döküyoruz.
Kalan hamura kakaoyu eleyerek döküp iki kasik su katip,karistirip, sade hamurun üstüne ekliyoruz.
Kasik ya da catalla hafif karistirip, 175 derece isinmis firinda pisiyoruz.
Meshur kürdan testini yapiyoruz.Batirildiginda kürdan temiz cikiyorsa tamamdir.
Keki firindan cikarip,islak mutfak havlusunun üstüne koyup,biraz bekletiyoruz.Taze portakal suyunu ,kekin üstüne döküyoruz. Kalibindan keki soguyunca cikariyoruz.Erken acilirsa kekin formu bozulabilir.
Keki borcamda ya da normal kalipta da pisirebiliriz.Benim kullandigim kalib 27 cm.lik.

Deneyeceklere afiyet olsun.

* Islak havlu ,kekin kaliptan kolay cikmasini sagliyor.
* Portakal suyu kullanmazsam  Mermer Kek olarak yiyoruz.

14 yorum:

  1. bu var ya kesinlikle 10 nomero bir kek . portakal var içinde hiç baymaz ohh mis gibi geldi kokusu .
    eline sağlık canım bunu da not edeceğim.
    Yakında valla siz beni dobişko yapıcanız.bloggerlar birleştiniz komplo kuruyonus bana yaaa hehe:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hic sorma :)
      Her yil,yilbasi önü böyle oluyor.6 göz evde olunca,ne yesek modundayiz.Yeni yilda saglikli beslenme moduna dönüs yapacagiz,bu böyle gitmez...

      Mutmuslu ve fit olacagimiz,enerjik bir yil diliyorum hepimize.Sevgilerle canim...

      Sil
  2. ufffff bunlar neeeee yaparım yaaaa :) ben de senin ve ailenin yeni yılını çok ok kutlarım hep keyifli olun. oğlan fitbolda çoooook süper olsuuun sen deeee büssürü büssürü tarif yap bizeeeeee oleeeey :) bi de kardan adam yılbaşındaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook tesekkür ederim.Birde yeni yilda, yine ideal kiloma ulasayim:)

      Dün ilk kar yagdi buraya,daha dogrusu serpistirdi.Sevinmistik ama sabah eridi bile.Yilbasinda yâgmur yagmasa iyi olur ,bomba,havai fisek patlatacagiz.Sonra patlamadn pisss piss sönüyorlar :)

      Sil
    2. hihiii yeni yıla girerken dua et amaaa kilo için :) ay yağmasın taam haklısıın :)

      Sil
  3. instagramı helene adlı arkadaşımız açtı kiii. hoş olmuş di miii :)

    YanıtlaSil
  4. Cok hos olmus :)
    Dogru sanki yorumlarda okumustum.

    YanıtlaSil
  5. Bu ara ben de kendimi kahve ve kekten alamıyorum :-( Portakal suyu ekleme fikri hoşuma gitti, deneyeceğim. Ellerine sağlık. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık ben de bu keki çok severim yeni yılınız kutlu olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler Özgen,herkes icin güzel gececek bir yil olur insaallah.

      Sil
  7. Elinize saglik. Benimde sevdigim bir kek. Nice mutlu yillara. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  8. Kek hem de portakallisindan :) hic sevmem desem dogru degil :) Ellerine saglik Ablacim.
    Cok mutlu, saglikli, huzur dolu ve butun dileklerinin gerceklesecegi bir yil dilerim :)
    Kocaman sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Kocaman sevgi ve öpücüklerde benden canim.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma