29 Aralık 2014 Pazartesi

HASLANMIS HARIKALAR DIYARI VE DÜNYANIN SONU - SULEMCAFE



Nihayet okuyup,bitirebildim.


Kitabin arka sayfasindan, yazar  ve kitap hakkinda kisa bilgi;




Olaylar , "Haslanmis Harikalar Diyarinda ",  Sistemdeki en iyi hesapci olan kahramanimizin,
 is görüsmesi icin gittigi yerde profösör ile tanismasiyla  basliyor.Görevi beyin yikama ve karma islemi yaparak ,bilgilerin calinmasina engel olmak..Ise alindiktan sonra basina gelmedik sey kalmiyor.

" Dünyanin Sonunda " anlatilanlar ise kahramanimizin bilinc altinda gerceklesiyor...Buraya gelenler ,surlarla cevrili sehirde yasayabilmek icin gölgelerinden ve yüreklerinden ayrilmak zorundalar, zamanla yüreklerinin oldugunu unutuyorlar, unutmayanlar ormanda yasamak mecburiyetindeler.Kahramanimizin  buradaki isi, kafataslarindan eski rüyalari okumak...

Gelismeleri, 561 sayfadan , sirayla iki cepheden okuyorsunuz...

Haslanmis Harikalar Diyari;

Hesapci , kitap okumayi,eski filmleri seyretmeyi ve eski müzikleri  dinlemeyi seviyor,
Tombul Kiz, ayni zamanda  Biolog profösörün torunu,
Biolog, Ihtiyar , Sistem icin insanlarin beyninde deneyler yapiyor,
Sifre Cözücüler,
Karanlik Karalari
Kafatasi,
Kütüphanede Calisan Kiz,
Süprizlerle Dolu Yeralti

Dünyanin Sonu;

Kafatasindan Eski Rüyalari Okuyan Kahramanimiz
Kütüphanede Calisan Kiz,
Tekboynuzlular
Sahibinden Ayrilan ve Ölümü Bekleyen Gölgeler,
Sehirliler,yüreklerini unutanlar,
Ormanda yasayanlar,yüreklerini unutmayanlar,
Surlarla Cevrili Sehir
Kapi Bekcisi,
Albay,

Murakami'nin okudugum ilk kitabiydi "Haslanmis Harikalar Diyari ve Dünyanin Sonu" ...Aslinda,kitabin kurgusu,anlatim dili gayet iyiydi,konusu ilginc,gercek üstü ama beni sarmadi.

Uzun zamandir, okurken bu kadar bunaldigim bir kitap olmamisti...Kimseyi yaniltmak istemem ,bu kisisel düsüncem.Iki okurumdan  kitap hakkinda yorumda bulunmam istenince yazmak zorunda kaldim.Hani ,kitaplar vardir,okuduktan sonra etkisinde kalirsiniz.Ya üzülürsünüz ya da mutlu olursunuz,tadi damaginizda kalir.Arkadaslariniza anlatirsiniz,tavsiye edersiniz.Bende bu etki olmadi.

Basit bir kitap degil ama konusu yüregime dokunamadi...Okurken,gözlerimin önünde tipik,fantazi uzak dogu cizgi filmleri canlandi.

Özellikle ,yer altinda gecen ve karanlik karalariyla ilgili olan bölümde SIKILDIM,SIKILDIM ,
BOGULUYORDUM...

Sadece para verip ,satin almadigim icin sevindim ,diyebilirim.Kusura bakmayin ,kitap yorumlamasinda ilk deneyimim ,pek basarili olmamis olabilir.

 Kitap hakkindaki düsüncem ile bu kadar ödül almis bir yazara karsi haksizlik ettigimi hissetsemde, durum budur.Murakami'nin diger kitaplarini merak ediyorum ve birini daha okumak istiyorum.

Baska bloglarin kitap yorumlarinda begildiginide okudum.Bu kitabi okumak isteyenlerin diger yorumlarida okumasini tavsiye ederim...


Sizlerin düsüncelerinizi de merak ediyorum.Daha önce bu kitabi ya da yazarin baska kitabini okuduysaniz ve begendiyseniz yazarmisiniz?





6 yorum:

  1. Merhabalar :)
    Benim en sevdiğim yazardır kendisi.1Q84 romanıdır tavsiye ederim biraz uzun ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphane de görmüstüm sanirim,bakacagim.Tesekkürler yorumunuz icin .

      Sil
  2. gayet güzel yorumlamışsın. zevkler değişik tabi herkes için. ben hiç okumadım ve eminim beni de sarmaz böyle konular.

    YanıtlaSil
  3. Tavsiye kitap hemen not edildi:) mutlu yıllar diliyorum Şule.

    YanıtlaSil
  4. Okursan yorumunu beklerim :)

    Sevgilerle...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma