6 Aralık 2014 Cumartesi

DEPLASMANDAYIZ

1:6  KAZANILAN MACIN BASLAMA DÜDÜGÜ CALINMAK ÜZERE


Deplasmandayiz.Eski DDR sehri olan Güstrow sehrine oglumun iki gün sürecek futbol maclarini seyretmek icin geldik.Hamburg'tan iki saat uzakliktaki bu sehirde bir gece kalmamiz gerekecegi icin pansiyonda oda kiraladik.
Mac saat onda basladi. Bizim takim 1:4 aldi maci.Yarin tekrar ayni takimla olan maci seyrettikten sonra eve dönecegiz.

Oglum kendi takimiyla beraber konaklayacagi icin ,bizde zaman gecirmek icin sinemaya gidelim ,birazda sehirde dolasiriz dedik.

Alis veris yerleri saat birde kapanmisti..Almanya'ya ilk geldigimizi zamanlarda da böyleydi.Cumartesi günü alis veris telasiyla gecerdi.

Sehir Merkezi ,saat iki gibi bombostu.Ürkütücü bir sessizlik,yanlizlik,karamsarlik hakimdi heryerde."Insanlar nerde ?"diye esime sordum.Cok fakir, bati Almanya'ya göre geri kalmis görüntüsü var sehrin.

Kücük bir sinemalari var ve  sadece dört film oynuyordu, olanlarda ilgimizi cekmedi,sokaklarda yürüdük.Esim , burda sesli Türkce konusma dedi...

Bu taraflarda yabanci düsmanligi had safhada..Tabii,Almanca konusmaya devam ettik,ne olur ne olmaz...Elimize iki kahve alip , pansiyonumuza döndük.

Yolda okurum diye, kütüphaneden yeni kitaplar almistim.Kaloriferleri sonuna kadar acip, kitabimi okumaya basladim.

Ismi, "Menekse Kokulu Hikayeler" , menekse kokusundan cok az kalmis, kisa kisa yürekleri isiticak hikayelerden olusuyor.


I padden  yazdim postu,düzeltmeleri eve dönüste yaparim insallah.Otobanda iki büyük Trafik kazasi gördük.Cok üzücüydü.Allaha emanetiz.Sevgilerimle.




12 yorum:

  1. Biz de kullaniriz o cumleyi " turkce konusma, yabanci oldugumuzu anlmasinlar" . Icim burkulur her seferinde.. Dikkat edin kendinize. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim, Megi Hanim.

      Hamburg'ta böyle degil,yabanci sayisi cok fazla oldugu icin,her yerde ,her zaman Türkce ya da yabanci dilde konusmalari, Üstelik sesli sekilde duyulabilir. Aralarindaki mesafe iki saatte olsa, burasi cok farkli...

      Sil
  2. İnşallah, sağ salim dönersiniz.Oğlunuz güzel bir sonuçla ve keyifle geriye dönsün. Allaha emanet olun. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Tesekkürler,insaallah Pericigim.

    YanıtlaSil
  4. Oglun icin basarilar ablacim, umarim guzel galibiyetlerle donersiniz :) Ailecek guzel bir haftasonu olsun. Aldigin kitapta ayrica cok guzel ben cok severek okumustum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten mutlu ve basarili gecen bir haftasonu oldu. Tesekkürler Sinemcigim.

      Sil
  5. Ya Doğu Almanya neden öyle kaldı acaba. Annem anlatmıştı berlin duvarından baktıklarında da yıllar öncesinde aynen öyle ürkütücü bir sessizlik varmış .
    Oğluşuna başarılar dilliyorum.
    Keyifle dönün yuvanıza <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iki almanya'nin birlesmesinden beri Bati Almanya' da yasanlar ekstra Solidarität vergisi ödüyorlar,dogunun kalkinmasina yardim icin...

      Aradâki kalkinma fârki hâla yok edilememis...Tesekkürler,cok sükür keyifle evimize döndük...

      Sil
  6. Maçı kazanmışsınız galiba. Türkçe konuşamamak kötü bir duygu olsa gerek.Evinize sağ salim dönmeniz dileğiyle. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Tesekkürler Nermin'cigim.Elbette insan kendini tuhaf hssediyor.Hadi disarda ne ise,CSU partisi yabancilar evde Almanca konussun diyormus ,kafayi yemïs bunlar...

    YanıtlaSil
  8. merhaba konuyla alakası olmasa da bloğun konumuyla alakalı bir sorum ve ricam olacak sizden ...Türkiye miz de araştırma yaptım ama maalesef yeterli bilgi bulamadım..KETOJENİK DİYET konusunda sizden paylaşım bekliyorum...Almanya'da bulabilirsiniz diye umuyorum...mümkünse hatta yemek listesi şeklinde...teşekkürler FiLiZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ketonojik Diyet konusunu ilk defa bugün terazim.blogspot.com blogunda Ipek' in bu diyeti uygulayacagini okuyunca duydum.Kendisi bu konu hakkinda ayrintili bilgiler ve adresler vermis.Size Cook yararli olacagini biliyorum.Öncelikle bu blogu ziyaret edebilirsiniz.Bende degisik bir bilgiye ulasirsam burdan paylasim yapabilirim.

      Blog listemde yanda "Terazi" olarak duruyor.Ilginize cok tesekkür ederim,umarim ilk etapta yardimci olabilmisimdir.

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma