16 Aralık 2014 Salı

KECI BOYNUZU PEKMEZLI KURU YABAN MERSINLI SAGLIKLI MUFFINS

BEYAZ SEKERSIZ,UNSUZ ,YAGSIZ YABAN MERSINLI,SÜPER SAGLIKLI MUFFINLER


YULAF KEPEKLI,BADEM UNLU,CEVIZLI,YABAN MERSINLI,KAKAOSUZ MUFFINS
HAFIF,LEZIZ,YERKEN SUCLULUK DUYMAYACAGINIZ SAGLIKLI MUFFINS

Niyetim kurabiye yapmakti, malzemeleri hazirlarken,coktan alipta dolapta bekleyen kuru yaban mersinlerini ,yulaf kepegini,az kalmis badem ununu degerlendimek istiyordum.

Isin kolayina kaciverip, bütün malzemeyi kullanabilecegim muffinleri firina korken buldum kendimi :)

Beyaz seker ve un kullanmadim.Seker alteratifi olarak keci boynuzu serbeti kullandim.Ilk önce tereddütteydim,tadi agir olur diye,ama sonuc harikaydi.

MALZEMELER:

2    yumurta
1    cay bardagi yogurt
1    cay bardagi kiyilmis ceviz
1    cay bardagi kiyilmis kuru yaban mersini
4    yemek kasigi  yulaf kepegi
3    yemek kasigi badem unu (cekilmis badem)
2    yemek kasigi keci boynuzu pekmezi
1    tatli kasigi kabartma tozu

YAPILISI:

Bicakla, iri sekilde cevizi ve yaban mersinini kestim.
Yaban mersinini yogurt ile karistirip 5 dk. beklettim.
Yumurtalari mikserle iyice cirptim,icine kuru malzemeleri ekledim,kasikla karistirdim.
Yogutlu yaban mersinini,pekmezi ekledim,kasikla karistirip,6 'li Muffin kaliplarina koydum.Tam denk geldi.
170 derecede önceden isitilmis firinda 30 dk. pisirdim.Kürdan testi yapip,firindan cikardim.
Silikon kalip kullandigim icin,kalibi yaglama derdi olmadigi gibi,muffinler de kaliptan kolayca cikiyor.

Kuru yaban mersini bu hali ile hosuma gitti.Pekmez de, Kakaoluymus etkisi yapti :)

Icindeki bütün malzemeler saglikli,ceviz ve badem yagli olduklari icin ekstra yag koymadim.Yaban mersini keke güzel bir tat ve nemlilik verdi.

Denemek isteyenlere afiyet olsun.


27 yorum:

  1. baksana tarifi yazdım ya ilk aklıma gelen sensin sana gelip haber vercektim ama gördüüün oleeeey :) bak geçen gün yürürken yolda ne düşünüyodum bak valla, diyodum gelse istanbulda açsa bi şulemcafe çok tutar kuyruklar olur önündeee diyoduuum yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak gelmïsken, super tavuk tarifi var,agzina layik :)

      Köseyi dönerdim degil Mi?

      Ama simdi Istanbul' da moda olmus,saglikli Cafeler.Tabii,daha cok zenginlere hitap

      ediyor.Sulem Cafe orta direge hitap ederdi :))

      Sil
  2. Görüntüleri de ne kadar güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar...
    Blog keşif etkinliğinden takibe aldım sizi :)
    Ne güzel şeyler varmış burada...
    Bende sayfama beklerim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. O yarim olan muffini bir yiyesim geldi ki, anlatamam :) Harika olmus ablacim, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. görüntü harika , tadı da eminim öyledir. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Yani demesen, muffin olduğunu hayatta anlamam. Şekilli şekerpareye benziyolar resimlerde. Kim bilir ne lezzetlidirler yalnıııızz.. Hmmm... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi tavsiye ederim.Tok tutuyor,ayrica.Tesekkürler.

      Sil
  8. Elinize sağlık bunlar fazla sağlıklı:))) sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Off miss,karnım acıkmış zaten ,oldu mu şimdi bu saatte :))
    Yakında yaparım ben bunu. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak deneyin derim.Zaten 6 tane,kapis kapis gider :)

      Sil
  10. Eline, vücuduna sağlık Şule'cim :)

    Sağlıklı beslenme ve sağlıklı tarifler deyince; direk akla gelen isimsin benim için ;)

    Aa, yan sütunda "keçi sütlü yoğurt mayalama" konusunu gördüm! Ne zamandır aklımda olan bir konu, dur bi gideyim bakayım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel iltifat böyle, tesekkür ederim canim.

      Sil
  11. ooo harika bişi bu yaa ben bunu da yapıcam <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosuna giderse yaziver :)

      Sil
    2. yaparım dedim yaptım! heheh :) valla çok beğendim. biraz yaktım altını ama olsun. çok beğendim yaa. az sonra plusıma koyiciğim. çok teşekkürler yaa ben de böyle değişik şeyler denemek istiyordum hep, pek başarılı değilim mutfakta ama becerilerimi geliştireceğim söz söz :) <3<3<3
      bizde üzüm pekmezi vardı ondan koydum bi de dedim kesin şule az tatlı yiyodur ben de 1 tatlı kaşığı bal ekledim içine. Böyle nasıl diyim hafif mayhoşluk arkadan fısıldıyor hem üzüm pekmezi hem de yaban mersinlerinden gelen tatlı bir esinti badem ve cevizin sıcaklığına karışıveriyorlar. bayıldım bayıldım. hem çok enteresandır oturmadı mideme.
      koskocaman teşekkürler <3<3<3

      Sil
    3. plusta paylaştım bile fotolarımı :)

      Sil
    4. Hosuna gittigine sevindim.Gercektende hafif bir Muffin .Paylastigin icin Cook tesekkür ederim canim.Afiyet olsun :))

      Sil
  12. aboooooo bu yenmez vallaaaa bakılıır. yaban mersini pek seviyom yiaa :)

    YanıtlaSil
  13. Tazesine bayilirim.Kurusunu yiyemedim,böyle degerlendirdim.Sahane olduydu.Yine yapacagim.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma