2 Nisan 2015 Perşembe

GLUTENSIZ NOHUT UNLU PANKEK SÜTSÜZ YUMURTASIZ

NOHUT UNLU SEKERSIZ SÜZSÜZ YUMURTASIZ SANDVIC
NOHUT UNLU SEKERSIZ SÜZSÜZ YUMURTASIZ SANDVIC, HARIKA :)


Ekmek alternatifi, Gluten  allerjisi olanlar,glutensiz beslenenler, diyette ekmek yemeyenler ,saglikli beslenler icin , yapmasi cabuk ve kolay, Protein deposu sekersiz  pankeklere bayildim.


GLUTENSIZ SANDVIC


Aldigim nohut unu uzun zamandir kullanilmayi bekliyordu.Bu hafta ekmek ,hamur isi yemedigim icin ,ne yapsam diye düsünürken cikiverdiler ortaya.
Paketin arkasindaki tariften yola cikarak önce  bir tane krep yaptim.Sonra  hamura biraz daha nohut unu ve kabartma tozu katarak nohut unlu glutensiz pankekleri yaptim, üstelik yumurtasiz, sütsüz :)


NOHUT UNLU SEKERSIZ SÜZSÜZ YUMURTASIZ SANDVIC
KAHVALTIYA, ÖGLE YA DA AKSAM YEMEGINE SAGLIKLI EKMEK

Nefis,nefis,nefis oldular...Hemen kendime peynirli sandvic yaptim,sonra bir tane daha...Tadi ,sanki biraz leblebiyi hatirlatti :) Ne de olsa nohut unu...


GLUTENSIZ SANDVIC
EKMEK YERINE NOHUT UNLU PANKEK


MALZEMELERI :

Nohut unu  150gr
200 ml. Su
1/2 tatli kasigi tuz
1/2 tatli kasigi kabartma tozu
3 yemek kasigi zeytinyagi (2 koydum )

YAPILISI :

Ilk önce krep yaparak baslamistim, 100 gr nohut unu koydum...Bir tane denemek icin pisirdim...Sonra biraz  daha un ekledim ,tahminen 150 gr. olmustur ve kabartma tozunu koydum.
(krep icin koymamistim) Malzemeleri pürüssüz olana kadar cirpip ,  yaklasik 5 dk. beklettim.

Bildiginiz pankek hamuru kivami olacak.Teflon tavayi hafif yaglayip,kizgin tavaya  minik kepce ile hamuru döküp,orta isida arkali önlü kizartim...Krep yapmadan  9-10 tane pankek cikacaktir...Rengi hafif  sarimsi...

Bu pankekler ,yemeklerin  yanina ekmek yerine cok yakisacaktir...Sütsüz, yumurtasiz oldugu icinde kaloriside biraz düsük, üstelik bunlara allerjisi olanlar icinde harika...Süper bir Protein ekmegi, pankeki...Ekmek dedimde, ilerde ekmegini de deneyecegim....

Nohut unu ,glutensiz undur..Cölyak hastalarin tercih ettigi,kullanabildigi bir un cesididir...Biliyorsunuzdur belki ,batida bir glutensiz beslenme akimi var...Cölyak hastaligi olmayanlarda bu tarz beslenip  ,saglikli beslenip zayiflamak istiyor...Pinterestte bu tarz yemek tariflerini pinlemeyi seviyorum.Arada degisiklik  icin bu tarz seyler yemekte sakinca görmüyorum...

GLUTENSIZ  UN, ÜRÜNLER NERDE SATILIYOR, NERDE BULUNUR?

hammaddeler com,  gidahammaddeleri.com, gurmenet.com, dogalsan.com,aklif.com ,vs..Internet alis veris sitelerinde, bakkal, market, ve büyük alisveris merkezlerinde, aktarlarda, organik marketlerde, Reformhaus 'ta,  nohut unu ve  glutensiz unlar, ürünler bulabilirsiniz...Glutensiz ürünler, Glutenfree yazarsaniz Internate adreslere ulasabilirsiniz...


23 yorum:

  1. hımm nohut unu hiç denemedim bulabilirsem tadına bakıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Posta bulunan yerleri ekledim...Sevgilere..

      Sil
  2. Nohutunu buralard var mi ki. Iyi yapiyorsun değişik tarifler deniyorsun cok cesursun ♥♥♥ mesela bunu baton kek kalibinda ekmek gibi de yapabiliriz

    YanıtlaSil
  3. Nohut unu evde bile yapilabilïyormus, ilerde paylasirim...

    YanıtlaSil
  4. şahane görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler, gercekten zevkle yedim,tavsiye ederim :)

      Sil
  5. Nohut ununu hic duymamistim ablacim, sayende bir sey daha ogrendim :)
    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk kez kullandim.Yabanci bloglarda,özellikle hint mutfaginda cok kullaniliyor ...Tesekkür ederim Sinemcigim.

      Sil
  6. ne güzel hep farklı ve sağlıklı tariflerle buluşturuyorsun bizleri, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ilginçmiş bi denerim üzerine bol bol bal dökerim ama :)

    YanıtlaSil
  8. süper yaa! çok beğendim! Ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  9. Harika. Bugün deneyeceğim. Nohut unundan tarifler arıyordum, iyi oldu. Ekmeğini de yaptınız mı acaba? Beyaz/buday unu karıstırılmamıs ekmek tarifi de arıyorum da.

    Elinize saglık. Antalya'dan Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayim ,yorumlariniza Cook gec dönebildim...Sevgilerle

      Sil
  10. Denedim oldu :) Teşekkürler paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba. Denedim evde herkes begendi. :) Tarif icin tesekkurler. Artık sık sık yapacağım. Nohut unundan başka tarifleriniz var mı? Özellikle ekmek tarifi ya da kek tarifi olursa denemek isterim. Tekrar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook sevindim, gercekten hos bir tadi var.Aslinda pek yok,cünkü nohut unu kullanmaya yeni basladim...Ama ilerde denemelerim olabilir :)

      Sil
  12. Çok güzel ama bir ekleme yapmak isterim kabartma tozu yerine karbonat kullanmanızı tavsiye ederim daha sağlıklı doğal bir ürün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz icin tesekkürler,arada karbonatta kullaniyorum.bu sefer Boyle denk gelmis.sevgilerle

      Sil
  13. Merhaba :) tarifinize harfiyen uyduğum halde bir türlü sizinkiler gibi pancake yapamadım. Malzemeleri tartıyla ölçüp koyuyorum, ancak boza kıvamında değil taş gibi katı bir hamur oluyor. Kullandığım nohut unu da Kenton marka ön pişirilmiş nohut unu. Sizce ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  14. MErhaba,kusura bakmayn.Bloga uzun zamandir girmedim.Sanirim undan kaynaklaniyor,benmki cig yani ön pisirilme yapilmamis.Su miktarini artirip kivam ayarlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma