18 Haziran 2014 Çarşamba

ZAYIFLATAN SOGUK AYRAN ASI - SICAK YARMA CORBASI

 





NOHUTLU FASÜLYELI SOGUK AYRAN ASI CORBASI


Serinletici,doyurucu,zayifltan corba.Özellikle sicak günlerde,iftarda icilip ferahlanacak Protein, lif

 ve kalsiyum kaynagi bu corba cok iyi gider.

SOGUK AYRAN  ASI CORBASI :


Gerekli malzemeler :

Yogurt,haslanmis asurelik bugday,nohut,beyaz fasülye, zeytinyagi,nane,tuz,kekik...


Süzme yogurt ile yaparsaniz kivami daha koyu oluyor.Yogurdu koyu ayran kivamina gelene kadar

sulandirip,cirpiyoruz.

Tencereye ayrani ,önceden haslanmis asürelik yarmayi,nohutu,fasülyeyi koyuyoruz ve orta ateste

sürekli karistirarak kaynatiyoruz.

Kaynayinca atesi kisip,  5 dk. kadar devam pisiriyoruz.

Tuzunu atip karistiriyoruz.Soguyunca buzdolabina kaldiriyoruz.

Servis zamani ,koyulasmissa soguk su ekleyip,istedigimiz kivama getiriyoruz.

Tabaklara koyunca üstüne kuru nane ve zeytinyagi ekliyoruz.

* Ben 250 gr. süzme yogurt, 1 su bardagi nohut,1 su bardagi fasülye ve 2 su bardagi asurelik bugday

  "yarma" kullandim.Malzemesi bol  ve kivami koyu seviyorum.

Sizde kisi sayisina ve zevkinize göre malzemeyi artirip,azaltabilirsiniz...

*Asürelik yarmayi, aksamdan bol suyla bir miktar haslayip,agzi kapali süzmeden sabaha kadar

bekletirseniz,sisiyor,kabariyor,daha sonra kalan suyu süzebilir ya da corbada kullanabilirsniz.

*Nohutu,fasülyeyi,yarmayi fazla miktarda haslayip, buzdolabi torbalarinda buzlukta saklayabilirsiniz.

Acil durumlarda hizir gibi yetisecektir.




SICAK AYRAN CORBASI

SICAK AYRAN CORBASI NOHUTLU-YARMALI- FASÜLYELI:


Buda sicak corba sevenlere gelsin :)

Yapmis oldugum corba 6 kisiye yetecek kadar .Pisen corbanin yarisini ayirdim,buzdolabina koydum

 (kendim icin),geri kalanini isitip, üstüne zeytinyagi +tereyagini eritip kuru naneyi hafif

kavurup,corbanin üstüne döküp, servis yaptim.

* Soguk corba hali diyet listelerinde de pek meshur.Icine pismeden biraz önce

ispanak,pazi,maydanoz konup beraber pisirilebilinir.

* Isteyen salatalik,kabak rendeleyebilir.

Deneyeceklere afiyet olsun.Her iki hali ilede muhtesem bir lezzet.

*Sicak corba olarak yaparsaniz et, kemik sulari  lezzetini daha artiracaktir.


6 yorum:

  1. erken görmek isterdim bu tarifi , sıradan yoğurt çorbası yapmıştım,ama muhakkak deneyeceğim bu tarifi..

    YanıtlaSil
  2. Benzerini kayınvalidem yapar hep..ama ben denemedim;buradan bakıp yapıcam;elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Gourer gormez annem aklima dustu. Sicagini da sogunu da harika yapar :) Yalniz fasulyeli bilmiyodum, degisik geldi. Bende kisin sicak olani yazin da soguk corbayi mutlaka yapiyorum. Ellerine saglik Sule abla, super bir tarif :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma