12 Şubat 2015 Perşembe

BROKOLI CORBASI UNSUZ VE SEBZELI


DIYET SAGLIKLI BROKOLI CORBASI
HAFIF VE LEZZETLI BROKOLI CORBASI

Bu soguk kis günlerinde icimizi isitacak, yumusatacak,vitaminleriyle hücrelerimizi sarip

sarmalayacak nefis , yapimi kolay sebzeli unsuz brokoli corbamiz önceki günlerde pismisti....

 Krema koymazsaniz,yagina dikkat ederseniz,harika bir diyet corbasi da olur...


MALZEMESI :


1 tane Brokkoli
1 tane havuc, orta boy
1 tane Patates, kücük
1 tane kücük sogan
1 dis sarimsak,ufak dogranmis
Zeytinyagi ya da tereyagi
Tuz,köri,karabiber,kimizibiber
1/2 cay bardagi süt (krema,crème fraîce )

YAPILISI :


Brokoliyi ciceklerine ayirip,su da bekletiyoruz (sirkeli su da olur)...
Havuclari ve patetesi,temizledikten sonra rendeliyoruz.
Yemeklik dogranan sogani yagda hafif sarartiyoruz,sebzeleri ekleyip,üzerini biraz gececek kadar su koyup,10 -15 dakika pisiriyoruz.Yumusayan sebzelere baharatlarini ekleyip blendirdan gecirip,püre yapiyoruz.
Sütünü ekleyip,iki tiklattiktan sonra corbamiz hazir.

Icindeki minik patetes koyulasmasini sagliyor,ayrica suyu az olursa koyulugu yetiyor.Isteyen sicak su ekleyebilir...

Diger saglikli Brokkoli corbalari,corbalar etketinden bulabilir, ya da blogta Brokkoli corbasi yazarak arayabilirsiniz :)

18 yorum:

  1. Brokoliyi cok seviyorum da corbasini bir kere denemistim o da cok kokulu olmustu belki senin tarifinle denersem icimi daha kolay olur ablacim :) Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brokkoliyi hangi sekilde yaparsam yapayim illaki kokuyor,ciginide hic yemedim,salatasini yapiyorlar.

      Belki sütle haslamak cözüm olabilir,karnabahârda oldugu gibi kokusunu azaltabilir :)

      Mutfagin penceresini ve aspiltaörü calistirârâk,en sonunda karsilik pencereleri kisa süre acip,cerayan ettirmekte iyi oluyor :)

      Bir daha ki sefere sütle haslayacagim,unutmazsam ,sonucu yazârim :)
      Yararlari icin katlaniyorum,kokusuna :))

      Tadi sahaneydi,onu belirteyim :),tesekkürler canim yorumun icin.Sevgilerle...

      Sil
    2. Madem boyle diyosun bir de boyle denerim ablacim :) Hic yemem diyecegim bir sekilde olmuyor tabi de aman aman begenerek tuketemiyorum...

      Sil
    3. :)

      Arada,degsiklik icin yapabilirsin.Ama sevmeyincede sevilmiyor ïste.Zorla güzêllik olmuyor:)

      Sil
  2. çok severim :) üstelik limonlu daha da harika oluyor ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Corbasina Mi limon ekliyoruz acaba?
      Haslamasinda sahane oluyorda :),eger öyleyse corbasinada koyayim...

      Sil
  3. En kısa sürede yapacağım :D

    YanıtlaSil
  4. ayyy vallahi bak iki gündür brokoli salatası yiyom bugün manavla konuşuyodum sütlü brokoli çorbası yap diyodu bana yaaaaa şansa baaaak :))))) ay burdan yaparım heeeeey :) yazdım yazıyı ve tarifiiii :) bi de kelebeğin gözü kuzunun annesine gitmişsin. o da çok iyidir bak. dört yıllık arkadaşım kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Evet,seni de orda gördüm,agzim acik kaldi :-O

      Deeeeeeptooone,burda da ?

      tanimadigin yok valla :))

      Artik yaparsin, hosuna gidecektir.Manavda iyiymis, Güzel fikir vermis sana.Saglikli beslenmeden önce, hazir corbasini alirdik,esim bayilirdi,icindeki tatlandiicilardan dolayi ,icinde Brokkoliyi mercekle ararsin.Cok zarârli tabii..
      Yillardir,kendim yapiyorum,önceleri unlu simdilerde unsuz.Hazirlar asik bile atmazlar tatlarina :)

      Sil
    2. ay bak brokoli çorbası benim ilk dörtte he :) domates, yayla, brokoli, kremalı mantar :)

      Sil
    3. Süper dörtlü benimde favorim ama mercimegide unutmamak lazim,tarhanada sirada :)

      Sil
  5. çok güzel. eline sağlık. Brokoli çorbasıyla ancak yiyoruz brokoliyi. çok severim

    YanıtlaSil
  6. Brokoliyi yemenin kolay yolu :) ,tesekkür ederim Nilgün yorumun icin.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba blog keşif etkinliğinden sizi takip etmeye başladım , bloğumda siz görmek beni mutlu eder. Sevgilerimle
    tşgrisdriver.blogspot.com
    Minik meleklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz,ne iyi etmisim etkinlige katilmakla :)
      Hemen ziyarete geliyorum.Sevgilerle...

      Sil
  8. ah ne çorba yaaa valla kova kova içebilirim kiii :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma