22 Mayıs 2015 Cuma

YAG YAKTIRAN KARPUZLU SMOOTHIE- KARPUZLU AYRAN :)




Saglikli Smoothie
 Nefis,degisik,yumusacik ,ferahlatici,vitaminli,sekersiz,yag yaktirici,dogal icecek
 



 Ay, daha saymadigim bir sey kaldimi? :))  ... SAGLIKLI :)

Buzdolabinda bekleyen iki dilimlik karpuz yogurtla bulusunca, ben diyeyim Karpuzlu Ayran, siz deyin Karpuzlu Smoothie cikti ortaya...


Saglikli Smoothie
ANTIOKSIDANLI YAZ ICECEGI


Sindirim sistemi  bayram etti, yag hücreleri hirslarindan catir catir yandilar :))

MALZEME:

Karpuz
Yogurt
Nane
Chia Tohumu (istenirse)
Hindistancevizi rendesi

Bir bardak yogurda (3,5% yag) ,bir dilim Karpuzu dograyip koydum,bir kac dal nane ve Chia Tohumu (1 tatli kasigi) ekleyip, blendirdan gecirdim...

Ikiside soguk oldugu icin buz eklemedim... Bardaga koyduktan onra üzerine hindistancevizi serptim...Icine,seker,bal,vs...eklemedim...Karpuz tatli ise gerek yok zaten..Benim karpuzun tadi orta sekerli olmasina ragmen yinede koymadim...


Himmmm ! Nefisti....Olur ya ,denerseniz,sizede afiyet olsun:)

KARPUZUN FAYDALARI :

Iyi bir lif kaynağı olduğundan bağırsak hareketlerini düzenler ...
Yüksek miktarda lif içeren karpuzun kalorisi , düşüktür ...
Egsersiz sonrasi olusan kas agrilarina iyi gelir...
Harareti alip, vücudu serinletir...
% 90 su icerir..
Iyi bir idrar söktürücüdür,bagirsaklari ,böbrekleri temizler...
Iyi bir antioksidandir,Likopen ,beta - karoten, B,C vitaminleri,kalsiyum,potasyum,sodyum ve demir mineralleri icerir...
Kalbi korur,kan basincini düzenler...

Karpuzun yararlari bu kadarla bitmiyor tabii...Ac karnina yenmesi tavsiye ediliyor...Karpuz -Peynir ikilisini yerken de abartmamak gerekiyor ,fazla yenirse  kilo aldirabiliyor...

24 yorum:

  1. Güzel,mutlu,saglikli ,hayirli bir Cuma günü diliyorum ve Hamburg' tan sevgiler gönderiyorum herkese...

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar... Çok leziz bir tada benziyor... Yağ yaktıran yazınca birde daha bir harika :)) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göbek eritmek icin Doktorlar yogurt yiyin diyor,karpuz zaten su demek,icimizi temizliyor, Chia Kilo vermeye yardimci,Nane de var, hepsinin özellikleri birlesice dogal sag yakici oluyor,saglikli seylerle midemizi doldurmaya dikkat edersek, depodaki yaglari yakariz,ne güzel olur..Yaz meyveleri ile yogurt birlesince ,yapay iceceklere gerek kalmayacak...Icecegiz,güzellesecegiz insallah :) Chia tohumu Türkiye'de de bulunuyormus,Internetten on line satis yapan yerlere bakmak gerek.Bulunamiyorsa Keten tohumu da sahane olur.tesekkürler

      Sil
  3. Ellerine, kollarına sağlık ablacım. Yaz gününün en nefıs içeceği olmuş :) Hem sağlıklı, hem de ferahlatıcı :)

    Sana da mutlu ve hayırlı günler ablacım :)

    YanıtlaSil
  4. Bu aksam yogurt ve karpuz vardi listemde iste bu harika oldu sule supersin yapcam bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk iciste degisik gelecektir,ama sevecegini saniyorum :)

      Afiyet olsun,düsünceni yazarsan sevinirim :)

      Sil
  5. Tesekkürler canim.Yaz geldi sayilir,artik bu tarz icecekler yapar Iceriz...Mutlu Cumalar canim :)

    YanıtlaSil
  6. güzel görünüyor deneyebilirim bunu sıcak günlerde güzel de ferahlatır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntüye,renge asigim...Söyle asil bir havasi var,prensesler icin sanki :)

      Kapuzun tatli yogurdun eksi olmasina dikkat edelim, olmadi biraz tatlandirilabilir...Simdiden afiyet oslun diyeyim :) Saglik icin,merak icin bir kere sans verelim bu icecege :)

      Sil
  7. Ellerinize sağlık.Yaz ayları için güzel bir içeçek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,özellikle kan kirmizi bal gibi karpuzla ne güzel olur :)

      Sil
  8. Benim hiç.kilom yok ama.olsun yaptim içtim degisik ama serinletici bir tadı vardi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Kilo icin degil,sorunlu sindirim ve bosaltim sistemi icin cok yarârli bir icecek diye düsünüyorum.Bir kere icme ile etkisini hissettim...Günde bir kere bu tarz bir icecek icmeyi planliyorum...

      Ilk sefer muhakkak degisik gelmistir :) yorum biraktigin icin tesekkürler...

      Sil
    2. aynen değişik geldi ama güzeldi serinleticiydi ooo olurmu ya yorumumu hiç eksik edermiyim zaten sürekli takipteyimde iyi oldukça yorum atabiliyorum arkadaşlara ve sana

      Sil
    3. Her zaman beklerim...:)

      Sil
  9. sule ne yaptin yaaa sen, karpuzzz kannnnn diye bagirirlar ya saticiler turkiyede, en bi sevdigim yaz meyvesidir kendileri. karpuz ekmek peynir miammmm miammm ama daha bizde sadece ispanyadan gelen hormonlular oldugu için direniyorum daha almamak için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ücüncü karpuzumuz..Birini Türk bakkalindan aldim 8 Euro verdim, hic tadi yoktu ,cöpe gitti.Ikincisi fena degildi,ücüncüsüde idare eder cinsten...Esimin meyve allerjisi var,herseyi yiyemiyor...Karpuz yiyebildigi icin aldim ama daha tam zamani degil...Zaten mevsimi gelsedeTürkiye'den gelenlerden cok nadir tatli Karpuz cikiyor:(

      Aynisi da Ispanya'dan gelen cilekler.iyice dayandim almamak icin .

      bölgede yetisenler satilmaya basladi cok pahali ama dayânamadim bir Paket aldim,cilek receli yâptim :)

      Sil
  10. zamanın olunca "burgazlı sait" yorumlaşmamızı oku taam mı. izmirli kızlarla ilgiliiii. şarkı da pekoştu tabeee :) kreatif ile devam etti sohbet :)

    YanıtlaSil
  11. kreatif yesin sizi eheheh :)
    karpuzla olur mu yoğurt yaa dedim ee sonra karpuzla peynir oluyo amaa dedim ve olabilir bak güzel olabilir meyveli yoğurtlar gibi hımm ayy çok merak ettim yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karpuz alinca bir dilim ile dene baskanim :) düsünceni beklerim :) iki tezat tat birbirini dengeliyor,rengi mest ediyor ...
      Yorumunu beklerim :)

      Sil
  12. Elinize sağlık çok hoşuma gitti bu içecek sevgiler

    YanıtlaSil
  13. karpuzlu ayran bunu senden duydum ama buzlu karpuz yazın bayılırııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzlu karpuzda nefis olur :)

      Bunun icindeki yogurt ,kan sekerini firlatmiyor :)Ramazan da güzel olur

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma