2 Haziran 2015 Salı

INSÜLIN DIRENCINE DIREN KAHVALTISI VE SU AN NE OKUYORUM?


INSÜLÜN DIRENCINE DIREN KAHVALTISI :1 Fincan sekersiz cay, 3 kasik yulaf ezmesi + 1 cay bardagi süt( pisirdim,tarcin ekledim),1 dilim beyaz peynir, salatalik,domates (sinirsiz) ,yesillik  (ekledim)...

Sabah kalkinca ilk is ilik su icilecek...

Insülin  Hormonu yag dokusundan yaglarin cözülmesini engelleyen bir hormondur.Insülin seviyesi yüksek kisiler cok hizli kilo alir ve zor verirler..Insülin direnci kilo aldikca artar,kilo verdikce düser.

Insulin direncini kirmak icin , INSÜLIN DIRENCI DIYETI 'nin uygulamasinda 3 önemli adim vardir :

1 . Akilci karbonhidrat secimi yapmak, yani yüksek glisemik indeks (GI)' li yerine düsük GI 'li
     karbonhidratlari    yemek.
2 . Gidalarin yaklasik olarak GI degerlerini ögrenmek
3. Günlük karbonhidrat miktarini fazla artirmamak,düsük GI 'li de olsa fazla karbonhidrat almamak...

Kilo vermede en önemli konu ISTAH kontrolüdür.Istah kontrolü icin bagirsakta sindirimi uzun süren ve bu nedenle kan sekerini hizla artirmayan düsük GI' li  gidalarin secimi önem tasimaktadir.

Glisemik indeks degerine bakarak  beslenmemiz demek elinizde hesap makinasi GI hesaplamak,elde tablolar ona göre beslenmek degildir.Önemli olan kaliteli karbonhidrat yemektir...

Bu bilgiler su an okudugum bu kitapta yaziyor...Okumanizi tavsiye ederim...Insülin direnci belirtilerinin %80 ' sanki bende var...Bir ara doktora gidip test yaptirsam iyi olacak...


Ramazana kadar bu tarz beslenmek istiyorum...Tabii, irademe sahip olabilirsem... Daha fazla bilgi icin buraya bakabilirsiniz..

10 yorum:

  1. Çok güzel ve besleyici bir kahvaltı kesinlikle uykumdan feragat edip biraz daha özenmem gerekiyo:( Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler...Kahvaltiyi ihmal etmemek gerek :)

      Sil
  2. Ne dirençmiş kardeşim, ben onu yeniyorum güya hemen akabinde hoop o uste çıkıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beslenmeye gercekten dikkat gerekiyor,eski aliskanliklara dönünce tekrarlayabilir.Tabii bunun hastaliklara bagli olmasida var...Doktor kontrolünde dirence karsi ilac tedaviside yapiliyor...

      Kontrolü elden birakmamak gerekiyor...Yaklasan Ramazan ile birlikte GI 'si yüksek besinlerin tüketilme tehlikesi yükseliyor,aman aman...

      Sil
  3. Başlığa bayıldım:) Görsel de muhteşem...

    YanıtlaSil
  4. gidip hemen kendime aynı tabaktan hazırladım öğünler arasında en önemlisi kahvaltıdır ve atlamamak gerek. afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  5. Resistinsulinresistance :) bu insulin direnci cok onemli akabinde seker hastaligu basliyor çünkü . Caniiim yine sağlıkli paylaşımlar yapmissin ♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eger direnc varsa ,Kilo Vermerk icin bosa kürek cekilir.Doktora gitmekte fayda varmevet akabinde bir sürü hastaligi beraberinde getiriyor :(

      Tesekkürler baskanim :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma