5 Ekim 2015 Pazartesi

SIFA CORBASI:YULAF EZMELI TAVUK CORBASI

pirincsiz sehriyesiz grip  nezle corbasi, tavuk corbasi,hasta corbasi
SIFA CORBASI:YULAF EZMELI TAVUK CORBASI

Üzerinize afiyet coooook kötü üsütmüsüm...Havalarin degiskenligine  aldanip geregi gibi giyinmeyip
soguk almisim...Cuma hapsirmalar basladi,Cumartesi K.O bendeniz..Havuc gibi kizardi burnum silmekten, dokunamiyorum daha...

Zencefil ,karanfil, kusburnu,mandalin Allah'tan evde vardi...Sifa caylarimi yaptim, ictim...C Vitamini mandalin yiyerek aldim...

Grip, nezle icin  tavuk suyuna corba da iyi gelir diye tavuk hasladim ...Suyuna bizimkiler icin sehriye corbasi pisirdim...Benim icinde Yulaf Ezmeli Tavuk Corbasi yaptim hemen...

Kaynar tavuk suyuna 4 kasik yulaf ezmesi attim, tavugun etlerinden epeyce icine diderek ekledim.
Iki kaynattim, yulafin sismesi icin biraz beklettim.

Bu arada corbaya cay kasiginin ucuyla zencefil, zerdecal, karabiber,kirmizi pul biber ,tuz ekledim...Boool limon suyu takviyesi ve kuru kekik, kuru nane serpilerek  corbamiz icmeye hazir hale getirdim...

Yulaf Ezmeli Tavuk Corbasi 'dan iki tabak ictim ...Icim isindi, kendime biraz olsun geldim...Sehriyesiz, pirincsiz tavuk corbasi sahane oldu...

Aman giyiminize dikkat edin, bögrünüzü üsütmeyin, banyo yaptiktan sonra hemen disari cikmayin!...

Birazdan C Vitamini takviyesi yapmak icin markete gidecegim . Mandalin, portakal, greyfurt, Kiwi ve limon  artik ne bulursam alacagim...Önce zencefilli karafilli ve kabuk tarcinli cayi iceyim ama...

Bizim eve limon dayanmiyor, sizde öylemisiniz?

SIFA CORBASI:

Haslanmis tavuk ve suyu
Yulaf Ezmesi
Zencefil
Zerdecal
Karabiber
Kirmizi Aci Biber
Tuz
Kekik
Nane
Limon suyu

Aman hasta olmayinda, eger ki soguk alirsaniz yapimi sip sak bu corba sifa olsun size de..

18 yorum:

  1. Olsa da içsem şimdi, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler..Havalar sogudu iyice..Sicak corba zamani :)

      Sil
  2. Elinize sağlık bizim evde yulaf çok tğketiliyor denemek lazım harika hem daha sağlıklı ayrıca çok geçmiş olsun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler Özgen:) Belki sizinde hosumuza gider..

      Sil
  3. Merhabalar, şifa çorbanız çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler,biraz hasta corbasi olsada Benim icin cok lezzetliydi :)

      Sil
  4. Tavuk çorbası gerçekten de şifa çorbasıdır.. özellikle de mevsim değişikliği yaşadığımız şu günlerde.. Ama yulaf ezmeli denememiştim hiç. Zencefiliyle zerdeçalıyla eminim nefis bir çorba olmuştur. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ici ferahlatan güzel aromali bir corba oldu...Baharatlari Az kaymakta fayda var,fazlasi tadini bozabilir...Sevgilerle

      Sil
  5. Tamda çorba mevsimine girdik soğuk algınlığına birebir ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
  6. güzel bir yazı olmuş eline saglık canım tavuk çorbalarına bayılırım buna da bayıldım blog keşif etkinliğinden geliyorum seni takibe aldım bana da beklerim :)
    http://senbenvehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretinize sevindim,gelecegim :) sevgilerle...

      Sil
  7. Bol limonlu tavuk çorbasına bayılırım :-) Eline sağlık:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikâten,ne güzel bir birlesimdir o ,bol karabiberli (simdilerde zerdecal ve zencefilli) :))
      Tesekkürler:)

      Sil
  8. Aynen vallahi bizim eve de limon dayanmıyor...Bende de sistit var bu aralar ayaklarımı üşütmekten....4-5 limon suyu içiyorum akşama kadar, sonra da tansiyonum düşüyor leyla gibi dolaşıyorum.Allah ikimize de bir an önce şifa versin Şulecim...sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Cook gecmis olsun Sertac.Bir kere basima geldi, ili sene oluyor galiba, cok korkunc bir sey:(

    Evet,limonu tavsiye ediliyor ama düsük tnsiyonlular icin iyi degil... Suralara bakmani tavsiye edecegim,

    https://instagram.com/alternatiftipuzmani/--Cramberry resimli Post

    Melisa, ebegümeci, çarkıfelek çiçeği (passiflora) ve yaban mersini gibi bitkisel çaylar iyi gelir. Yaban mersini suyu sistite karşı çok iyi bir doğal ilaçtır. Yaban mersininde bol miktarda bulunan siyanin, üriner sistem bakterilerine karşı çok güçlü bir silahtır. Günde yarım litre şekersiz yaban mersini suyu içerek semptomları ortadan kaldırabilirsiniz.(http://saglik.mahmure.com/kadin-sagligi/sistiti-dogal-yontemlerle-yenin_19153)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Anonim arkadasim, yorumunu okuyunca gercekten üzüldüm...Umarim bu ayrilik kisa sürer ve aramiza geri dönersin...

    Haber verdigin icin cok tesekkür ederim, her sey gönlünce olsun canim...

    Tamam,yaparim..Cok öpüyorum,kendine iyi bak!

    YanıtlaSil
  11. ikisini de ayrı ayrı seviyom ve hep yerim. bir arada da oluyomuş he :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma