5 Kasım 2015 Perşembe

KEMIK SUYU VE FAYDALARI

 
KEMIK SUYU
KEMIK SUYU
Dondurucuya girmeye hazirlanan kemik sularim :)


 Dondurucu icin kemik suyu


Cok saglikli olduguna eskiden beri inanilan, lezzetli corbalarin, yemeklerin sirri kemik suyu son zamanlarda Salma Hayek' in güzellik sirlarini aciklamasindan sonra yeniden gündemde...Kirisiklara ve selulite karsi hergün 1 fincan kemik suyu iciyormus...

Kolajen ve hyaluronit asit deposu ,sifa suyu kemik suyu

Kemik suyu ,(tavuk suyunu da) hazirlar dondurucuda bulundurmaya dikkat ederim hep...Kasaptan haslamalik kemik alirim ekstra...Sebzeli haslamasi daha aromatik, vitaminli olsada bizimkiler hoslanmadigi icin sade yapmaya calisirim...

Gecen hafta 1,5 kiloya yakin kemik almistim...Kemikleri bir süre suda beklettim, kirli suyunu döküp, iyice yikadim...Düdüklü tencereye  kemikleri, 1 bas tüm kuru sogani, 1 tüm havucu, 3 defne yapragini ,kemiklerin biraz üstünü gececek kadar suyu, biraz elma sirkesi koyup sibobu cikana kadar kaynatip( ocagin 8 ayarinda),sonra  isiyi azaltip 4 ayarina getirip, 1 Saat pisirdim. Son 15 dk.3 ayarina almistim...
Kapagini acmadan sogumasini bekledim...Soguyunca süzüp, suyun jellesmesi icin soguk yerde beklettim (pencere kenarinda, hava cok soguktu)...
Sertlesen yag tabakasini kasikla dikkatlice ayirdim...Kemik suyu cok güzel jellesmisti...Porsiyonlara bölüp dondurucuya koydum...Donduktan sonra buz dolabi posetlerine yerlestirdim.

Kemik suyunun icine pisirmeden önce sarimsak, top karabiber, zerdecal konulabilir...Ben kullandigim zaman baharatlandiriyorum....

Lazim oldukca cikarip kullanmak güzel oluyor...Ilk porsiyonu dün mercimek corbasinda kullandim bile...

Kemik suyunun icine Suppengemüse ( corba sebzeleri :kereviz, havuc, pirasa da cok yaksiyor)...

* Kemik suyunu uzun süre kisik isida pişirmenin amacı kemikleri uzun süre kaynatarak çözünmesini sağlamak ve kemikte bulunan kalsiyum, fosfat ve kolajen gibi faydalı besin maddelerinin suya geçmesini sağlamak.

* Pisirirken sirke eklemek cözünmeyi artiriyor...

KEMIK SUYUNUN FAYDALARI :

Bagisiklik sistemini güclendiriyor...
Kemikleri güclendiriyor, kirik ,cikiklarda,yaralarda iyilesme süresini hizlandiriyor
Eklem sagligi icin etkili
Kolajen icerdigi icin selulitlere, cilt kirisikliklarina,tirnaklara ,saclara iyi geliyor
Iltihaplara karsi etkili
Bagirsaklari onariyor, bagirsak mukozasini güclendirip, sizdiran bagirsak rahatsizliginda deliklerin kapanmasini destekliyor
Büyüme hormonu salgilanmasina yardim ediyor
Metabolizmayi güclendirip, kas yapimina destek oluyor
Menapoz döneminde görülen kemik erimesine karsi cok etkili
Kalsiyum , magnezyum, aminoasitler, hyaluronit asit  iceriyor
Yemeklere lezzet veriyor :)


Canan Karatay 'da kis aylarinda bol bol Kelle Paca corbasi icmeyi tavsiye ediyor, Aysegül Coruhlu 'nun da favori corbalari arasinda :)

Kemik suyu icin inegin kaval kemigi, incik, kaburga, but kisimlari,kürek kemigi, tavuk kemigi,genc hayvan kemikleri tercih edilmeliymis...Özellikle ilikli ve bag dokusu olanlar alinirsa daha iyi olurmus...

Tavuk kemikleride kolajen yönünden cok zengin....Uzmanlar kis aylarinda hasta olmamak icin ,vücut direncini artirmak icin kemik uyuna corba icmeyi tavsiye ediyorlar...

Tavuk Suyu Corbasi 'na " jewish / yahudi penisilini " diye biliniyormus, bunu da yeni ögrendim...

Düzenli tüketildiginde maksimum fayda saglanir...

Kemik suyuna zencefil ,zerdecal,karabiber,zeytinyagi, limon suyu ekleyip ac karnina icmek su günlerde Saglikli Beslenme konusuyla ilgilenlerde pek revacta...Ben denemedim daha ,corbalarda kullaniyorum genelde.

Yeni kemik sularimla yakinda deneyebilirim:)

Dün yine ilikli kemik kaynatinca bu postu gecen ay hazirladigim ama yayinlamadigim geldi aklima...Bugün bir kac eklenti ile karsinizda :)










16 yorum:

  1. Kemik suyu benim dondurucumda devamlı olur. Hatta bu aksam kemik sulu mercimek çorbası yaptım. Böylece çocuklar da farkında olmadan içmiş olacaklar. ;)Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kemik su ile pisen mercimek corbasinin tadini tadanlar bilir :) Afiyet olsun, yarasin ...Kemik suyu olmdigi zaman ,acil dirumlarda mercimegi düdüklüde mercimekle haslarim :)

      Yani illa kemik suyu olacak icinde, tavukbudu ile de nefis oluyor...Sevgilerle

      Sil
  2. Benim dondurucuda da bulunur her daim. Ben buz poşetleri varya onlara koyuyorum çok pratik oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Dün dondurucuda yer olmayinca bende onlara koydum 3 torba ,fazla yer kaplamad:) SIKISI Verdiler köseye :) sevgilerle

    YanıtlaSil
  4. Kalıplar da muhteşem olmuş. Kemik suyu değil ama et suyunu ben de bulundururum. Yemeklere bir miktar atarım. Sağlığın yanı sıra harika lezzet de katar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaliplarda mini porsiyonluk oldu, yemeklerdeki lezzeti tartisilmaz...Evet, et suyuda süper saglikli :)

      Sil
  5. Kemik suyu, özellikle büyüme çağındakiler ile menapoz dönemi kadınlara çok iyi kalsiyum sağlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin bolca yapip SIK SIK kullanmali..Kemiklerin kolajeninden yararlanmak icinde iyice jellesmesi lazimmis...Yeni yeni seyler ögreniyoruz :)

      Sil
  6. Hraika bir yazı olmuş, bilgilendirici ama gül şeklindeki olmaları daha bir harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güller mini porsiyonluk :) isinize yaradiysa ne mutlu bana .Sevgilerle

      Sil
  7. Icine girdigi yemegin tadini hemen degistirip guzellestiriyor , degil mi? Saglikli olmasi da cabasi tabi...

    YanıtlaSil
  8. alla alla yaaa tavuk suyu çorbası gibi ha kemik suyu çorbası. yaaa lezzetli oluyo muu yaa deneyim bi bakıyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelle Paca corbasi icmedin mi simdiye kadar?, o iste belki cakmasi yapilir,cakma iskembe corbasi gibi :)
      Kemik suyu sade iciliyor ,kolayca isit ic..Corbasi daha lezzetli olur :) o baska..ikiside sifa kaynagi..

      Sil
    2. kelle paça işkembe hiç içemiyom. babam çok seviyo. aslında giritliler sever ama ben kokusuna bile katlanamıyom. kemik suyu bi denerim ama bunu :)

      Sil
    3. Anladim:) bizimkilerde hic sevmez..Bir kac sefer pisirdim eve girdiklerinde bu pis konuda ne , ne pisirdim?

      Canim ceksede ,pisirmeye korkuyorum..Tabii ,iclerine sarimsakta giriyor, onu da sevmezler...
      Kemik suyunda pek sorun olmadi, Zaten icine defne yapragi giriyor, o Agir tadi ve kokuyu önlüyor...Benim babamda cook severdi..Kücüklügümde haftasonlarinda sofraya cok SIK pismis koyun Kelle gelirdi.Bizde kuzu kuzu yerdik...Iskemeyi de severdi ama kurbandan kurbana ya da arada alirdi...Temizligi cok zor oldugundan ,Annem kar gibi beyaz olana kadar temizlerdi, romatizmasi oldugu icinde evde SIK pismezdi, Babam da corbacida icerdi genelde:))

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma